Afvallen Sporten Beweging

Welke sport doe ik in 1 week om af te vallen?

Er wordt altijd gezegd voeding is 80% en sport en beweging is 20% wanneer je wilt afvallen. Hier heb ik mij vanaf het begin dat ik begon met afvallen aan proberen houden.

In het begin ging ik wandelen, 5 keer per week, 45 minuten. Anderhalf maand later had ik mij ook ingeschreven bij de sportschool en ging ik hier 3x per week naar toe.

Nu zijn we een paar maanden verder en is mijn hele routine veranderd. Ik neem jullie deze week mee in wat ik doe qua sport en beweging om af te vallen!

Maandag

Thuis Workout

Mijn maandag begon voor mij al vroeg! Om 7 uur stond de wekker en was het tijd om mijn sportkleren aan te trekken. Ik had niet zo’n zin om te gaan hardlopen, ook omdat het buiten regende, dus besloot ik om een thuis workout te doen.

Meestal kies ik een thuis workout van het kanaal Optimavita op YouTube, maar ik besloot om eens een andere workout te proberen. Ik had al het een en ander voorbij zien komen over het account Koboko FitnessIk dacht “lets give it a try”. Klik hier voor de workout die ik heb gedaan.

Het is cardio workout van 30 minuten. Ik vond hem heel fijn om te doen en ook niet te lastig. Sommige workouts vind ik nog te zwaar, waardoor het af en toe lastig is om alle oefeningen mee te doen. Bij Koboko was dit niet het geval. Elke oefening wordt eerst voor gedaan en er wordt ook een ‘modification’ getoond. Deze workout is perfect voor beginners, omdat je elke oefening kan aanpassen naar jouw eigen niveau.

Het resultaat: 30 minuten zweten en 300 calorieën verbrand!

Wandelen

Ik ben voor het eten nog een stukje gaan wandelen. Ik had zo’n hoofdpijn van de hele dag achter de computer te zitten. Dus een stukje wandelen doet mij dan altijd wel goed. Ik ben ongeveer iets langer dan een halfuurtje gaan wandelen en heb 3,5 km gewandeld.

Het resultaat: 45 min wandelen en 407 calorieën verbrand!

Wat Voor Sport Moet Je Doen Om Af Te Vallen

Dinsdag

Hardlopen

Ik probeer 3x per week te hardlopen. Ik ben nu ongeveer 2 maanden begonnen met hardlopen. Als je meer wilt lezen, hoe ik ben begonnen met hardlopen, klik dan hier.

Ik loop nu ongeveer 4,5 km als ik ga hardlopen. Ik gebruik hiervoor de podcast hardlopen met Evy. Ik vind die ontzettend fijn! Elke week gaat het level omhoog en bij les 30 zou je

5 km aan een stuk moeten kunnen hardlopen. Ik ben nu bij les 18, dus ik ben benieuwd!

Het resultaat: 45 minuten intervaltraining en 440 calorieën verbrand!

woensdag

Woensdag was mijn rustdag. Ik heb hier niet veel gedaan. Ik kon het toch niet laten om een heel klein rondje te wandelen.

Het resultaat: 45 minuten wandelen en 325 calorieën verbrand.

donderdag

Wat had ik geen zin om te sporten! Ik heb denk ik anderhalf uur in bed gelegen, voordat ik eruit kwam. Echt geen zin in! Ik heb het toch maar gedaan. Maar tijdens het sporten merkte ik dat ik ontzettend last kreeg van mijn benen. Ik heb daarom maar een halfuurtje gesport.

De workout van vandaag was van Optimavita.

Het resultaat: 30 minuten thuis workout en 330 calorieën verbrand

Daarnaast ben ik ook een rondje gaan wandelen, het was prachtig weer. Dus ik had zin om even buiten te lopen!

Het resultaat: 1 uur en 5 minuten wandelen en 462 calorieën verbrand

Vrijdag

Vrijdag! Wat was het lekker weer vanmorgen. Ik had er ook helemaal zin in. De zon scheen, het was niet te warm, ik was goed opgestaan. Perfect hardloop weer dus. Wel een pittige training. Mijn intervallen waren vorige week 7 minuten. In deze training waren ze al 8 en 10 minuten. Maar, I did it! Ik heb het volgehouden en heb weer een lekkere workout gehad!

Het resultaat: 30 minuten hardgelopen en 230 calorieën verbrand.

Sporten Afvallen

zaterdag

Wat was het mooi weer op zaterdag. Ik ben gelukkig vroeg opgestaan, zodat ik niet in de hitte hoefde te sporten.

Ik ben begonnen met de bikini workout van PopSugar. Ik vind deze ontzettend zwaar, maar ik heb hem inmiddels al een paar keer gedaan. En merk toch dat de workout steeds beter gaat. Dit is een kracht workout die focust op de billen en de benen. Ik weet niet of ik hem zou aanraden voor beginnende sporters, omdat ik hem zelf ook nog best wel pittig vind.

Daarna heb ik de workout van Koboko Fitness opnieuw gedaan. Ik vond hem maandag heel fijn, en niet te pittig. 

Het resultaat: 60 minuten cardio en kracht workout en 520 calorieën verbrand.

zondag

De laatste dag van de week, de zondag. Vandaag is het Moederdag, dus ik doe lekker rustig aan. Ik ben vanmorgen een rondje gaan hardlopen met mijn intervaltraining en that’s it.

Het resultaat: 45 minuten hardlopen en 290 calorieën verbrand

dus...

Deze week heb ik vrij veel gesport en bewogen. Elke dag een beetje, soms cardio, soms kracht en soms een combinatie.

Het resultaat van een hele week elke dag een beetje bewegen? Ik heb bijna 3.000 calorieën verbrand (2.974, om precies te zijn). Voor een 1 kg lichaamsvet te verbranden, moet je ongeveer 7.700 calorieën verbranden. Zo zie je maar, met elke dag een beetje sporten, kom je al heel ver!

DEEL DIT ARTIKEL

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *